Twenthe Plein 1D

7607 GZ Almelo

0546 - 78 45 45

Toets 1 voor spoed

8:00 - 17:00

Maandag t/m vrijdag

Klacht

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets me doen:

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts of de klachtenfunctionaris van de praktijk bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
  2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit Klachtenformulier kunt u hier downloaden en weer inleveren bij de praktijk.
    De klacht wordt dan door de interne klachtencoördinator binnen vijf werkdagen opgepakt en binnen vier weken na ontvangst afgehandeld. 
  3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de interne klachtencoördinator van de huisartsenpraktijk niet naar uw tevredenheid is  verlopen, dan kunt u terecht bij het SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klacht wordt dan door een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u dit doet, kunt u lezen op de website van SKGE.
  4. Als u er ook met hulp van de SKGE klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de landelijke geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze uitspraak is bindend. De SKGE kan u hierbij helpen.